czwartek, 22 grudnia 2011

Greenpoint- polski akcent w USA

Słyszałam trochę o tej części Brooklynu jeszcze przed przyjazdem do Stanów i bardzo chciałam zobaczyć jak to naprawdę wygląda. Umówiłam się z koleżanką rano na Manhattanie gdzie poszłyśmy zobaczyć choinkę. Ja po raz kolejny, a koleżanka pierwszy. Jej reakcja była dokładnie taka jak moja i innych, których znam: 'Noo ładna, ładna ale myślałam, że jest trochę większa'. Ja cały czas mam przed oczami ogrooooomną choinkę pokazaną w Kevinie i trochę się po prostu rozczarowałam. Pokręciłyśmy się trochę po okolicy i ruszyłyśmy na Brooklyn. Na Greenpoint dotarłyśmy w porze obiadowej właściwie, więc nie mam zdjęć z tego dnia ale zamierzam jeszcze tam wrócić, więc nadrobię wszystko. Nie wiedziałam, że aż tak poczuje się jak w Polsce będąc tam. To bardzo dziwne uczucie, bo wiesz, że jesteś w Stanach, a mimo wszystko na ulicy spotykasz Polaków, słyszysz polski język i wszechobecne 'kurwa'. No i jak tu nie poczuć się jak w kraju? Do tego idziesz do restauracji i jesz przepyszne polskie pierogi, które naprawdę smakują jak domowe, a nie gumowate i bezsmakowe kupione 'dumplings'. Obiad zjadłyśmy w niewielkiej restauracji 'Relax'. Czułyśmy się tam naprawdę dobrze, aż nie chciało się wychodzić, szczególnie, że tego dnia pogoda raczej nie dopisywała na spacerowanie. Z tego co zauważyłam nie tylko Polacy przychodzili żeby coś zjeść. Widać, że polska kuchnia odpowiada wielu ludziom. Później przyszedł czas na polskie piwo. Dzień pełen przygód i śmiechu, zdecydowanie jeden z lepszych tutaj.
Niedługo święta, jeszcze tylko dwa dni. Prezenty kupione, leżą już pod choinką i czekają na rozpakowanie. Od jutra zabieram się też za przygotowanie czegoś polskiego na wigilijny stół, hostka bardzo chciała spróbować polskiej kuchni. Później jeszcze tylko tydzień i sylwester! Muszę dokończyć moją New Year's Resolution List i starać się przestrzegać nowych/starych postanowień w nowym roku.
Życzę Wszystkim Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego roku! Oby Nowy Rok był jeszcze lepszy niż ten, który właśnie się kończy!



świąteczne Macy's






Poznajecie? Oczywiście, Hotel Plaza, gdzie zatrzymał się Kevin w 'Home Alone 2'





Michael Buble na świąteczne przygotowania i niczego więcej nie potrzebuję.. Enjoy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz